II. jakost
Ušetřete peníze a myslete na planetu
Katalogové číslo EUG 0618496
První desetiletí poválečné výstavby čs. letectva je neodmyslitelně spjato (samozřejmě kromě dalších typů letadel) s pokračovacím...
Celý popisZa nákup tohoto zboží získáte 19 bodů do věrnostního programu.
Osobní odběr | Datum doručení | Cena dopravy | |
---|---|---|---|
![]() |
Osobní odběr v naší prodejně | ve středu 26. 2. | 39 Kč |
![]() |
Balíkovna | v úterý 25. 2. | 46 Kč |
![]() |
GLS Parcelshop | v úterý 25. 2. | 46 Kč |
![]() |
PPL výdejní místa | v úterý 25. 2. | 65 Kč |
![]() |
Zásilkovna | v úterý 25. 2. | 69 Kč |
Doručení na adresu | Datum doručení | Cena dopravy | |
![]() |
Balíkovna na adresu | v úterý 25. 2. | 69 Kč |
![]() |
DPD | v úterý 25. 2. | 89 Kč |
![]() |
PPL | v úterý 25. 2. | 89 Kč |
![]() |
GLS | v úterý 25. 2. | 99 Kč |
Termíny doručení závisí na aktuální situaci a kapacitách přepravních společností.
První desetiletí poválečné výstavby čs. letectva je neodmyslitelně spjato (samozřejmě kromě dalších typů letadel) s pokračovacím cvičným letounem, původně produktem německé firmy Arado Flugzeugwerke GmbH, zabývající se výrobou letadel, v kterémžto oboru se stala pojmem zejména v období II. světové války. Její letoun Arado Ar 96, který pod čs. označením C-2 nesl v období let 1945-1951 veškerou tíhu pokračovacího leteckého výcviku v Letecké vojenské akademii a Leteckém učilišti a poté ještě do poloviny padesátých let v Leteckém učilišti, byl skutečným fenoménem té doby v našem letectvu, obecně známým pod názvem „Arado“. Kromě hlavního poslání v leteckých školách sloužil k výcvikovým úkolům i u bojových útvarů čs. letectva a v některých případech, v přechodných obdobích nedostatku bojových letounů, je dokonce ve výcviku i nahrazoval. K tomuto možno říci dominantnímu postavení v daném oboru byl letoun C-2 přímo předurčen průběhem jeho válečné výroby v protektorátním leteckém průmyslu u pražských firem Avia a Letov, z jejichž bran vyšlo do konce války 2 375 strojů pro potřeby výcvikových útvarů Luftwaffe. Část z nich se v okamžiku konce války nacházela na našich letištích převážně v různém stadiu devastace způsobeným jednak ustupujícími německými jednotkami, jednak různými revolučními nadšenci. I přesto se některé z těchto letounů, spolu s prvními kusy z výroby obnovené již v létě 1945, staly prvními cvičnými pokračovacími letouny obnoveného letectva osvobozené republiky. Návazný rozběh poválečné výroby v čs. leteckém průmyslu umožnil výcvik několika tisíc nových pilotů, kteří byli po roce 1950 účastni masové výstavby proudového letectva. Ti z nich, kteří jsou do dnešních dnů mezi námi, se i po více jak půlstoletí neubrání při vyslovení jména „Arado“ nostalgické vzpomínce. Vzpomeňme tedy spolu s nimi i my, kteří jsme o „Aradu“ mohli v pozdějších letech jen číst v letecké literatuře. Lze jen litovat, že z tolika letounů, které kdysi brázdily nebe nad malou, ale naší republikou, se do současnosti nedochoval ani jediný.
Katalogové číslo | EUG 0618496 |
EAN | 9788076480964 |
Jazyk | česky |
Žánr | knihy, literatura faktu, historie a fakta |
Počet stran | 96 |
Datum uvedení | 2024-10-24 |
Autoři | Irra Miroslav |
Vydání | 1 |
Nakladatel | Jakab Publishing s.r.o. |
ISBN | 978-80-7648-096-4 |
Ušetřete peníze a myslete na planetu
Prohlížejte a vybírejte hračky v online katalogu
Už zítra můžete nakupovat za výhodnější VIP ceny a sbírat Pompo body, se kterými dále ušetříte. K narozeninám od nás dostanete dárek v podobě poukázky a máme toho pro vás připraveného mnohem víc.
Rezervované zboží máte nyní přidané do košíku.
V košíku vyberte osobní odběr na prodejně a překontrolujte vybranou prodejnu, poté dokončete objednávku.
Následně vyčkejte na informační e-mail / SMS s informací, že zboží máte připravené na prodejně.
Moje prodejna
Potřebujete poradit s výběrem?
+420 315 557 899(Po–Pá 7:30–15:30)